Eyan Media

Dec 9, 2010

WOW NGAM-NGAM!

assalamualaikum

x sangka,, peti sejuk jenama NATIONAL yg ayah aq gna sblm kawen tuw masih bertahan sampai skg.. tp peti sejuk yg kami beli 2005 tuw btol2 xda qualiti lngsung!! cikai!! jenama aq xnak bagi taw tkot aq kna serbu oleh syarikat trsbut.. tgk laa warnty d bg 5tahun!! cuba kamo kira 2005 - 2010... x kah ngam2 tu?? pndai sungguh menipu!! hebat2.. dah tpksa ayah aq hntr kt kedai,, tnya2 hrga baiki dlm RM500 woww!! pkir2 baik beli baru! hoho taneah la kpd syarikat trsbt.. lps nie xkn ada lg brgn JENAMA PENIPU tu dlm umah kami!! syabas & taneah!!

waalaikumsalam

Dec 8, 2010

SELAMAT ULANG TAHUN

assalamualaikum


Selamat Ulang Tahun Sayang - Imran Ajmain

Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu


waalaikumsalam

Dec 7, 2010

BERSARA DARI TMPOiNT

assalamualaikum..

yeah tanggal 2hb decmbr brakhirnya ssorg insan dari pkrjaannya yg x sberapa e2..
ngee aq epy! akhirnya aq wat kptusan yg btl.. quit dari tmpoint sbg admin manager.. sbb2nya hehe xpyh laa maw gtaw.. aq arap yg gnti aq nnt tuw insyaallah dpt bthnlaa.. tp aq dgr2 blm ada lg pngnti.. hurmm ntahlaa.. xpa laa.. nie salah siapa ka apa masalahnya ka,, biarla aq sndri ja yg taw :D

aiseh! bgaya haha! suh kwn aq amek dia mls, tpksa amek sndri laa.. last day tmpt keja,, sbnrnya opis aq kt dlm,, nie kt depan nie hahaha saja maw btrip :D



yeah! nie kad pelajar aq haha! udah d kmbali kn,, hnya tnggl knangan.. :-(


dah xpyh sdey2.. insyaallah ada keja yg lbey baek kt luar sna.. yg pnting semangat + usaha mncari.. insyaallah ada! aminn.. doakn aq k :)

waalaikumsalam

Nov 30, 2010

UBAH BLOG TEMPLATE?

assalamualaikum..

wargh.. skg tgh pikir cmna maw desgin blog nie supaya lbey sdp mata mmndng.. huhu..
bingung2! sbnrnya aq ada tbaca tips ntah kt blog siapa td tuw.. dia ckp jgn tlmpau cangih sgt..
design gna software lg afdal sbb kdg ada blog org lain kita nk tgk, kalau nk tnggu 1page tu kuar smua spare-parts kt blog 2 tnggu brminit2.. lenguh laa.. terutama follower tu.. jgn letak tmpt yg page mula2 nk loading buka wbsite tuw.. kalau blh letak kt bwh2 ckit.. header pon mainkn peranan pnting.. buat laa header yg sedang2 ckit dan size file yg agak2 mmuaskn cmptr org lain utk mmprmudahkn utk mlihat blog2 anda.. bnyk lg tips dia bg.. tp aq ntah.. otak lemah ckit.. cpt sgt plupa.. huhuhuhu kekurangan manusia.. hurmmm kalau kamo maw cari tips bguna,, search ja kt google tuw.. komfem ada pnyaa laa~ hehe

p/s : msh bingung nk wat cmna blog aq nie huhu :(

waalaikumsalam

Nov 28, 2010

MESRA WALAUPUN SELEPAS KAWEN

assalamualaikum..

ngee nie aq ada tgk 1 video kt youtube.. best gila laa laki bini nie.. walaupun dah lawa kawen tp ttp msra walau pun laki dia nie pngotor ckit hahaha.. tp best tgk dorg suami isteri.. harap2 aq lepas kawen smpai kemati bahagia kekal abadi ceria selamanya amin2~ :DDDD

jom kita layan video nie :D
hehe video nie laki dia pnya keja la nie..
tp pndpt kamo? ntah aq x taw laa plak :D

waalaikumsalam

Nov 25, 2010

LAJUNYA BAS EKSPRESS TU!!

assalamualaikum

"gambar hiasan"



(gambar2 nie aq dapat dr google image "KEMALANGAN BAS")

serius aq tkut gila naik bas kt KL / SEMENANJUNG tu.. td baru ja aq terjumpa 1 video kt facebook seseorang yg bertajuk " Honda City Vs Bas Ekspress "...
kalau kamu x percaya.. sila lah saksikan nya sendiri.. malas mau cakap bnyk kn.. nnt kamu ingat tipulaa plak.. so mari sama2 kita saksikan video ini..


video
x nmpk sgt number flat bus nie..

tp.. xpa.. jom lihat kt bawah nie \/



jelas x??

ok kepada anda yg tg HOT selepas tgk nie semua... boleh tnya lbey lanjut dgn empunya video + gmbr nie..



Tuan Facebook- http://www.facebook.com/profile.php?id=100000043923756

ngeriiii sgt!!!!!!!!!!!!

waalaikumsalam..



Nov 15, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA 2010

assalamualaikum..

sdr x sdr esok uda maw raya lg.. korban2!! haha.. bestnya suasana raya nie kn.. bsmngat btul hehe.. ary nie aq tgk bnyk org puasa.. aq?? x pun wuwuwu sandi eh!! perancangan maw balek labuan.. tp x taw tmpt keja aq nie cuti ka x... xpa nnt mnta tolong pacik aq hahaha! mcm besa direct p bos2 trs hahaha! aish nda sabar eh esuk! maw mkn e2 daging2! sup2! wargh!! beliur den! hahaha..


aduh nyaman eh!! sepa x tau,, nie la sup gearbox! haha! nyum!


halamak! kna2 lg rendang daging nie huh!! nyaman!



kepada umat islam dan umat2 di seluruh dunia, salam aidiladha..

waalaikumsalam..

Nov 11, 2010

AL-FATIHAH KPD ARWAH SHAMRIN FOTOGRAF

assalamualaikum..


semua knal kn dgn pnynyi nie? shamrin vocalist fotograf..
kul 6.30 ptg td Linda Onn @ Sinar.fm mndpt mklumat tntng shamrin yg beliau telah mninggal dunia dan untuk kpastian Linda tlh mmbuat pnggilan trs kpd slh satu ahli kluarga arwah kalau xsilap td dan mmang btul shamrin telah kmbali ke rahmatullah.. inalillahiwainahiraji'un.. penyanyi yang cukup popular dengan lagu Di Alam Fana Cinta itu dibawa ke hospital selepas rebah ketika bermain bola sepak di padang bola Kelab Sultan Sulaiman dan doktor mngesahkan arwah mniggal dlm prjlnan ke hspital.. ucpn takziah kpd keluarga Shamrin.. al-fatihah..


waalaikumsalam..


Oct 31, 2010

PERLU TAHU!!

assalamualaikum..

ary nie entry aq copy paste ja dr Facebook seseorang

apa2 pun baca la baik2 k..

AKU, KAU BERBEZA...AKU, KAU ISTIMEWA...

LELAKI

Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri apabila sudah baligh manakala dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.

Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin (yg ada anak pompuan ramai kena ingat ni....pastikan anak solat, tutup aurat, etc) dan dosa anak lelaki yang belum baligh.


BERATKAN?

Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jawab ke atas ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawabnya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, manakala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu. Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung. Kalau nak dibayangkan beratnya dosa-dosa yang ditanggungnya seperti gunung dengan semut. Itu sebabnya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa...jangan percaya sangat)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.

WANITA :

Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya apabila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki.

Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.

Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat kerana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.

Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita perlu taat kepada suami tetapi lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya. Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya, manakala lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak-anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh makhluk ALLAH di mukabumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid kecil. Manakala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabkan terhadap 4 wanita:

1. ibunya ,
2. isterinya ,
3. anak perempuannya , dan
4. saudara perempuannya.

Manakala seorang wanita pula, tanggungjawab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini:

1. suaminya,
2. ayahnya,
3. anak lelakinya dan
4. saudara lelakinya .

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui mana-mana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan 4 syarat sahaja:

1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat suaminya dan
4. menjaga kehormatannya .

Seorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengangkat senjata.

MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....

Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki , tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya...supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..

"Berpeganglah kamu sekelian dengan tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu, seketika kamu bermusuh-musuhan telah dipersatukanNya hati kamu semuanya, sehingga dengan segera kamu telah menjadi bersaudara dengan sebab nikmatNya.(Ali- Imran:103)

Pada hari itu (hari qiamat) manusia diberitahu akan segala yang telah dikerjakannya dan yang telah ditinggalkan. Bahkan manusia itu, anggotanya menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, walaupun dia berperi-peri memberikan alasan untuk membela diri "

Hikmah sujud -

Sujud lega sistem pernafasan

Mungkin ramai di kalangan umat Islam tidak sedar mengenai pelbagai hikmah yang tersembunyi ketika sujud. Pada hal, kita perlu sedar bahawa tiada suatu pun ciptaan dan suruhan Allah s.w.t. yang sia-sia, malahan setiap ciptaan itu mempunyai kelebihan yang selalunya tidak terjangkau akal manusia. Manusia melakukan sujud dalam dua bentuk, iaitu sujud fizikal seperti ketika bersolat dan sujud spiritual berbentuk ketaatan kepada perintah Allah s.w.t. dan menjauhi laranganNya. Ulama mengatakan sujud ketika solat adalah waktu manusia paling hampir dengan Allah s.w.t. dan mereka menggalakkan kita bersujud lebih lama. Antara hikmah lain sujud adalah melegakan sistem pernafasan dan mengembalikan kedudukan organ ke tempat asalnya.

Bernafas ketika sujud pula boleh:

- membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit dari tempat asalnya.

- membetulkan pundi peranakan yang jatuh.

- melegakan sakit hernia. (burut)

- mengurangkan sakit senggugut ketika haid.

- melegakan paru-paru daripada ketegangan.

- mengurangkan kesakitan bagi pesakit apendiks atau limpa.

- kedudukan sujud adalah paling baik untuk berehat dan mengimbangkan lingkungan bahagian belakang tubuh.

- meringankan bahagian pelvis.

- memberi dorongan supaya mudah tidur.

- menggerakkan otot bahu, dada, leher, perut serta punggung ketika akan sujud dan bangun daripada sujud.

- pergerakan otot itu menjadikan ototnya lebih kuat dan elastik, secara automatik memastikan kelicinan perjalanan darah yang baik.

- bagi wanita, pergerakan otot itu menjadikan buah dadanya lebih baik, mudah berfungsi untuk menyusukan bayi dan terhindar daripada sakit buah dada.

- mengurangkan kegemukan.

- pergerakan bahagian otot memudahkan wanita bersalin, organ peranakan mudah kembali ke tempat asal serta terhindar daripada sakit gelombang perut (convulsions).

- organ terpenting iaitu otak manusia menerima banyak bekalan darah dan oksigen.

- mengelakkan pendarahan otak jika tiba-tiba menerima pengepaman darah ke otak secara kuat dan mengejut serta terhindar penyakit salur darah dan sebagainya.

Dari segi psikologi pula, sujud membuatkan kita merasa rendah diri di hadapan Yang Maha Pencipta sekaligus mengikis sifat sombong, riak, takbur dan sebagainya.

Dari segi perubatan, kesan sujud yang lama akan menambahkan kekuatan aliran darah ke otak yang boleh mengelakkan pening kepala dan migrain, menyegarkan otak serta menajamkan akal fikiran sekali gus menguatkan mentality seseorang. Menurut kajian, terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki darah sedangkan setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal dan sempurna.

Tujuh kalimat

Sabda Rasulullah S.A.W " Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak busa/buih laut "

1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap Astagfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut.

4.. Mengucap Insya Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.

5. Mengucap La haula wala kuwwata illa billah jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap inna lillahi wa inna ilaihi rajiun jika menghadapi dan menerima musibah.

7. Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya dari tafsir hanafi, mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu, walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, karena sudah biasa

Sekarang anda mempunyai 2 pilihan

1. Biarkan posting ini tetap dalam facebook Tok Wan. Insya Allah tidak akan ada sesuatu yang terjadi pada diri anda.

2. Share info ini ke sejumlah orang yang anda kenal dan Insya Allah ridha Allah akan dianugerahkan kepada setiap orang yang anda kirim.

AMIN.

Surah Al-Munaafiquun :
Ayat : 9
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu lalai (lengah) kerana harta benda dan anak-anakmu daripada mengingati Allah (sembahyang lima waktu). Barangsiapa memperbuat demikian itu, maka mereka orang yang rugi.
Ayat : 11
Allah tiada akan memberi tempoh kepada seorang bila telah sampai ajalnya. Allah Maha Mengetahui tentang apa yang kamu kerjakan.

Para Ulama' berpesan untuk kita jadikan pegangan JANGAN TINGGAL/LALAI BERSOLAT, ia adalah WAJIB:

Barangsiapa meninggalkan solat Maghrib , dosanya seperti berzina dengan ibunya sendiri bagi yang lelaki dan berzina dengan bapanya sendiri bagi yang perempuan!

Jadi, apakah bezanya sumbang mahram dengan meninggalkan solat Maghrib?

Meninggalkan solat Isya' , maka Allah tidak redha ia hidup di bumi-Nya.

Bermakna, setiap langkah kita tidak mendapat pelindunganNya di dunia ini. Dan lebih malang bila kita diazab di dunia yang lain nanti (akhirat).

Meninggalkan solat Subuh akan disiksa selama 60 tahun (waktu akhirat) di dalam neraka.

Perlu kita ingat bahawa azab yang paling ringan adalah sepertimana azab yang dikenakan kepada bapa saudara Rasulullah saw yang mana apabila dipakaikan kasut dari neraka maka mendidihlah sampai ke otaknya.Selama ini kita baru dapat bayangkan bagaimana air mendidih saja.....

Meninggalkan solat Zohor diibaratkan seperti meruntuhkan Ka'abah. Kalau begitu sepanjang hidup kita ini tak payahlah berangan-angan untuk menunaikan haji.

Itu adalah suatu perkara yang amat mudah...

Satu kali meninggalkan solat Asar sama dosanya dengan membunuh 1000 orang Islam.

Kat dunia ni bolehlah jadi sekutu Presiden Bush atau Obama, tak payahlah kutuk dia lagi kat dunia ni...Kita dengan dia (Bush / Obama) sama saja.

Rasulullah saw ada menyebut, tinggalkan solat adalah Kafir yang nyata.

Yang benar itu adalah dari Allah swt dan yang kurang itu adalah dari kelemahan kita yang nyata.

Salam Ukhuwah..~


uwh.. tkut baca.. hurmm.. kita kna pilih psgn edup btul2.. arap kamo smua dpt mngbil iktibar dr ceta nie.. aq skdr bkongsi ceta.. kalau ada apa2 salah tlg bgtaw k..

waalaikumsalam..

Oct 29, 2010

KITA AKAN DIJEMPUT PULANG

assalamualaikum..

hehe ary2 aq tnggu ayt tu dtg dr dia.. akhirnyaa baru bbrpa saat td di lafaz kn.. taneah! hehe.. naa nie lagu dr dlu aq maw bg kw tp tnggu msa.. hyati laa kaw spuas2nyaa..


Di Dalam Hidup Kita Seharian
Ada Persamaan Inginan
Mencari Harta Sebanyak Mana
Masa Terdaya

Bila Mentari Menyulubungi
Kitapun Bangkit Dari Mimpi
Menyambung Semula Pencarian Yang
Terhenti Semalam

Kepuasan Terpancar Jelas
Bila Yang Dimimpi Terbukti
Dengan Kekayaan Yang Di Miliki
Masih Tidak Lagi Mencukupi

Memang Begitu Sikap Manusia
Tidak Puas Dengan Yang Ada
Seolah Harta Di Dunia Bisa
Bawa Ke Sana

Kita Terlupa Harta Yang Nak Dibawa
Amalan Seharian itu Yang Pasti
Harus Di Hati

Sudah Terlewat Bila Tubuh Terbujur Kaku
Tidak Berfungsi Di Saat Itulah
Terlihat Semua Di Mana Tempat Kita

Harus Diingat Kita Hanya Musafir
Yang Didatangkan Hanya Sementara
Menghunikan Alam
dan Pasti Akan Dijemput Untuk Pulang

waalaikumsalam..

KUTU KUCING

assalamualaikum...




entry kale nie mmang pelik ckit.. nk ceta psl kutu kucing.. knapa? sukaty laa hahaha! nda baa.. td tym aq naik ke rumah kosong tingkat empat nk cari spare part hp yg org tnggl kn.. smpai kt umah tu bongkar pnya bongkar,, kaki nie rsa smacam jaa.. 1st pndg tgk mcm xda pa2.. biarkn jaa laa.. lma2 makin gatal.. tgk2 skali lg ada bnda kecik yg biasa pernah nmpk kt bulu2 kucing = kutu kucing.. pa lg mlumpat aq ging.. tkut masuk p rambut.. pnya banyk d kaki aq!! kmbang bulu roma ne tarus adeh!! aq tkut ada effct apa2 jaa.. emm risaw skg nie kaki dah bngkak2.. adeh.. kalau sesiapa tahu ada ubt2 pnawar tlg2 inform2 k.. huhu seram nie!! =(

tgk la nie.. adei tlg!!!! huhuhuhuhu!!!

ssiapa taw ubat nyaa bgtaw aku k.. tkut!! :(

waalailumsalam

Oct 28, 2010

assalamualaikum..

ngee jom layan lagu awie yg skg kt tv3 pown lagu nie bkumandang bila ceta Habil Qabil maw mula.. hehehe


Awie - Bersumpah Dengan Langit

Makin lama semakin mendalam
Bisa cinta masih merayau
Segenap tubuh kecilku yang lemah

Makin lemah semakin menjauh
Diri sesat di awangan
Sehingga menjadi luput warasku

Balasan yang telah ku terima
Memujai semua cinta
Lahir dari hati yang sedang lara

Makin lama semakinlah parah
Luka cinta kian merebak
Melumpuhkan segala sudut kudratku

Biarpun jiwaku begitu kasih
Selagi hati ada semangat
Biar seberkas nafas ruang tertinggal
Di dalam rongga jasad aku

Bersumpah dengan langit
Takkan biarkan kau lepas dari sesalan
Gelora rinduku

Sanggup sampaikan terpaksa
Ku terpenjara merengkok dalam gelita
Sepanjang usia
Ku menagih sang mentari
Cinta singgah


waalakumsalam..

Oct 26, 2010

SURAH AL-A'LA

assalamualaikum..

sedap eh ia baca surah al-a'la nie.. arap2 aq dpt ekut tarannumnya.. amin~


waalaikumsalam..




Oct 24, 2010

KAU SUNGGUH TERGAMAK!!



Walaupun esok ada mentari
Apakah secerah hari ini
Harap begitulah dan moga mudahlah
Perjalanan hidupku

Berat benar langkah
Rela dalam pasrah
Yang aku harap harapkan
Tak kesampaian

Ku tinggalkan semalam yang indah
Sememangnya itu tak kuduga
Lamanya berkasih indahnya berjanji
Sanggup sehidup semati

Ucapan semalam kini berlainan
Kau yang dulu kukenali menjadi
duri

Tergamaknya hatimu sayang
Menciptakan luka pada aku yang setia
Dahulu kau bisik kalimah
Walau apa terjadi kasih tak berubah

Mungkin tika itu aku berharta
Cahaya cintamu bersinar rekaan cuma

Mengertilah ku kini kasih sayang sekarang
Semuanya memandang kebendaan

Andainya kedaifaan dan rupa pun lah kurang
Tiada siapa sudi memandang walau sebelah mata

Begitulah aku ini kau umpamakan
Di kaca matamu aku mengisahkan
Tergamaknya…
Tergamak





Oct 18, 2010

PAYBOX


assalamualaikum..

nie ada brg ckit nak promot..

k smua kwn2.. mari join nie barang.. best x bayar apa2.. just klik pastu sign up.. join laaa.. lg bnyk org klik link kamo,, lagi bnyk duit kamo bule dpt.. klik ja link nie http://www.paybox.me/r/solehan


apa2 pon semua free.. nda payah bayar apa2 pn,, modal pn dorg juga yg bg.. nda perlu tkut psl duit.. ssb 100% mmang free.. click ja link nie nnt kamo baca ja apa2 trtulis

http://www.paybox.me/r/solehan


waalaikumsalam





MARI MENGAJI & BETARANNUM

assalamualaikum..

ngee pnh tgk kn rncng dt tv9 "mari mengaji" dgn "mari bertarannum".. yup2 best2.. bnyk bule bljr nie.. naa kna2 g ustaz2nyaa lucu2.. xbosan law mengaji mcm tu.. kali nie aq maw kasi taw kamu smua spya kamu bule mngaji smbl dgr org brtarannum secara online.. laman web mengaji nie mmang best.. smua ada.. siap dgn translation ging.. law x caya kamo leh g ke..


bestkn.. marilaa ramai2 mengaji..


arap2 ngan cara nie bule wat kita mngaji semula..
so renung2kan dan selamat beramal~

waalaikumsalam..




Sep 26, 2010

RINDU KAMPUNG OWH!!

assalamualaikum..

wah! lamanya x update blog owh!! xpa2 ary nie aq update k haha!.. uwh akhirnya genap 1mnggu aq n fmly mngglkn kg halaman.. rindu plak ngan paci2 maci2 kajen2 n semua2.. huhu yala 3tahun x balik.. huh bygkn laa.. cepa x rndu kn.. hurmm ntah bla laa g dpt blk kg.. rsa aman plak bla d cnaa.. perjalan kami sblm ke kg,, destinasi prtama..

KUALA LUMPUR - MELAKA - KELANTAN (kg) - TERENGGANU

fuh! besh!! kira maw smbung p kedah.. tp aq x larat.. saket punggung duk ats keta lama2..


nie kt KL umah maci,, 2org tu kajen2 aq.. mish u!



nie kt melaka.. kamo taw jua kn tmpt nie??


nie msa kt trnggnu, xsmpt nk g msjd krstal..


raya 1st.. wif kajen2 ku d klntn..

nie tym open house kt umah abg ayh aq..

mandy airtrjun kt latah hujan..?? mcm tu la bnyi nya kale

nie shpng kt rntaw pnjng, plg besh, brg murah!


nie msjd kt area rntau pnjng tu. sgt pelik kn mcm apa yg kamo pkr..
tp mmang msjd. tgk tmpt mimbar tu,, pelik tp besh!


nie sparuh fmly kt klntn,, ada bnyk g yg xsmpt msk..
ramai kn?? sgt meriah!! wuwu rndu kamo smua!

neway psl gmbr smua kabur tu aq sngaja bg blur sbb2nya skg nie bnyk pragut gmbr.. nnt silap ary bln mcm2 dbuat ngan gmbr2 kita.. bhya2.. ambil lngkh brjaga2 sblm mnysal =D

waalaikumsalam~




Sep 3, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2010


assalamualaikum..

ngee smngat maw raya uda nie! haha acctly maw ucap awal2 sbb tkot blk kg nnt ssh maw on9 xdpt laa nk brmaap2an ngan mmbr2 kt tenet nie kn hehehe.. esok mlm dah nk blk kg.. tp sblm tu p KL jap mronda beli2 pkaian raya nnt hehe.. xslp 8hb kot baru gerak blk kg hoho.. ok2 =D
nie skg nie nk ucap selamat hari raya maaf zahir dan batin. jika ada salah dan silap ampunila dosa ku ini. semua yg buruk drg dari diri dan yang baik2 semua dari-NYA.. selamat hari raya aidilfitri.. jumpa lg lepas raya =D

waalaikumsalam




Aug 28, 2010

BAKAL MENJADI GURU

assalamualaikum..

nie la yg bakal2 mendidik generasi2 akn dtg.. x pasti sama ada kursus @ stdy kt ins.perguruan.gya.. jam3 pagi eksiden psl mabuk naik moto esh3~ nda mau ceta panjang.. tgk ja pic nie k..


moto jauh trbg, org masuk longkang. nie pun ada dah org kuarkan dr longkang..



nie moto anak tu, siap psg chamber lg 2






dr dompet tu la kami tau dia kursus @ stdy kt ins.perguruan.gya
sgt memalukan





dlm 10minit cam tu amblnce dtg..


nda tau la teruk ka x.. biarla dia.. nie la bala kuar malam2.. mabuk2.. sndri rasala kn.. buat malu ja.. huhuhu.. pa2 pn njoy~ =)

waalaikumsalam..






Aug 25, 2010

PHOTOSHOP LAGI HAHAHA!

Assalamualaikum..

ngee mrujuk pkara di atas.. haha mmang aq nie dah gla ngan photoshop.. xserik2 mncari idea baru utk mngimprve kn dri mnggunakn phtshp cs4 nie mihahahahaha!!
smlm aq busan gla smpai tcetus idea dr kpala hotak nie nk edit pic lg.. tp idea xda.. so search la kt google kunun2 mau tgk apa lg cara urg len mngedit gmbr dorg sndri mna taw mmberi ilham kpd aq hehehe..


mula2 nk try wat pic mcm nie.. tp tgk mcm susah sgt haha mls plak.. taw dah law pic2 mcm nie bnyk keja maw buat.. nnt laa law ada msa lpng ckit maw jua try buat hehe..



cari pnya cari.. aq trtgk laa mamat trbg dgn kulet yg dbakar dlm fantastic 4 nie hahaha! tgk mcm menarik prhatian sanubariku hahaha! mcm maw test gak buat.. acctly dlu ada niat nk buat bnda nie tp almklumlaa tangan msh baru dlm bidang photoshop nie agak ssh ckit nk bjinak2 ngan button yg fullblast dlm software tu hahaha!

so aq mula kn oprasi mngedit mnggunakn CS4 aq tu dgn mnggunakan brushes yg sptutnya dan boleh d download dlm web2 swktu dgnnya dan kpintaran ku mmbuat dan mngubahsuaikn pic aq akhirnya..

nie laa kjdian anggota bdn aq yg tlah bjaya dbakar oleh aq sndri hahaha.. xtau la ok ka x kn.. kita mampu mngedit apa yg kita boleh hehe.. so kdp anda2 smua.. brjinak2 la ngan photoshop.. mmang besh law taw mnggunakn nyaa.. so slmt mncuba kpd yg ingin mncuba hehehe



projek strsnya maw test wat cmni plak hehe

sekian...

waalakumsalam..




Aug 23, 2010

WAKTU SOLAT NEGERI SABAH

assalamualaikum..

nie kale post aq psl wktu solat negeri sabah.. kpd org2 sbh trutama pljar2 yg xda jdual smyg nie,, bule p tgk kt http://www.sabah.org.my/solat/ trbaek..


mcm nie la jdual tu,, nnt p tgk sndri la k..


waalaikumsalam..




Aug 14, 2010

RAMADHAN

assalamualaikum..

ngee blm trlmbt g kn maw mngucapkan slmt mnymbut bln ramadhan dan selamat bposa kepda blogger2 yg cute2 cumil2 santek2 nsem2 semua,, moga d bln ini kita dpt prbaiki sparepart2 kita yg rosak tu agar dpt brfungsi smula ke jln yg bnar haha!


SELAMAT BERPUASA


waalaikumsalam..




Jul 31, 2010

LEMAH

assalamalaikum..

huh x taw uda maw ceta apa.. bosan sgt..
update nie pun memang x da org bca..
haha layan diri ja laa.. ngee
condition skg pun xmnentu.. saket lemah badan..
tmbh2 lg saket2 len.. huh biarlaa.. sukaty la kn??
hurmm k laa.. ada pa2 cdgn bg inform2 ja k..

waalaikumsalam




Jul 27, 2010

HAPPY BIRTHDAY!! YEHA

assalamualaikum!

entry kale nie maw nyanyi ja! jom nynyi sma2 hahaha!




makaci! thanx! toche2! vanekem! hahaha!



waalaikumsalam..

Jul 25, 2010

WAYANG, WAYANG & WAYANG

assalamualaikum~

yeaahahaahaa... haha lma eh nda updte, cian blogku trbiar sndrian.. ngee
xpa ary nie aq update arrr.. hahahaha

knal nie sepa?? hahaha!


yeaaa nie la kwn c dave dlm despicable me.. hehehe cute eh!! hahaha
walaupun mata bsar,, tp cute + cumil.. bnyk jua urg suka knknkn?? hahahaha!
mmang pren2 aq jua laa yg plg cumil hehehe!!


tgk dr dlm poster 2.. alaaa cute ging! haha!

nie maw ceta sal despicable me.. ada ssiapa uda tgk??????????
yeaaaaaa siapa sda tgk,, mmang xrugi kn?? hehehe siuk glaaa!!!!!!!
pecah tburai perut aq ketawa tgk c dave ngan rakan2nyaa wat lawak hahahaha!!
cute + lucu.. ngee bikin geram jaa. hahahahaha!!


naa nie antara scene yg best juga la hehe..


biar pn durg2 nie despicable2 blaka hahaha! ttapi bnyk jua urg syg durg nie.. kompom.. xcaya tgk la sndri besh gla!! trbaek! xrugi!! lg best tgk in 3D!! ending yg bgtu lawak laa haha!! tkuar ging dorg dr screen.. hahahaha!! ba pa lg booking tiket skg hahaha!!




waalakumsalam....







May 18, 2010

BERJALAN - JALAN






assalamualaikum




yah mngupdate lg.. jgn biarkan blog anda trgndala sprt tapak pmbinaan yg xsiap = xckup bajet muahahahaha!!

kale nie kompom ceta aq pnjang gila.. hehehe..
1st day paci aq datang ke kk.. fuh bjln bjln jln jln ln n n .... tnpa henti.. law kaki kita nie ada tangki ptrol,, aq rasa maw bribu juga maw isi balik.. pa nda skale bjn bkn alang2.. na p cna cne smpai mlm nsb kdai nda buka smpai pagi law nda maty.. nda la aq taw.. esuk pnya esuk,, uda plan maw g mancing d jeti kt jsltn cna.. skale nda jd.. tp plan mncing 2 jd.. naa skale d bawa bukan alang!! halamak! cna ba karambunai.. actly besh jua laa hehehe lama da x pegi tmpt2 mcm nie kn hahaha!! mnghayati gila jln dia.. siuk nie hahahaha!! skale smpai tmpt yg hndak d tuju,, zuppp! park keta.. p tnya d kaunter.. adek,, msk brpa.. ya bang,, msk RM10 1kpala,, law maw kemping,, 15 1mlm 1kpala.. owh ok2.. kami maw tnya law mmncing berapa arr?? owh mmncing.. 1kepala RM100.. aq tkjut gila beruk.. btmbh bsr mata aq mndgr.. nsb smpt tulak balik,, law nda tkluar kale hahahahaha!! trs aq undur p tmpt keta balik lepak.. nda lama gitu paci aq p tmpt aq.. bah pa lg c turun brg2 mncing kta.. aq tkjut biawak lg!! uish!! pnya sandi!! bek kta cari tmpt laen owh!! paci aq ckp,, lek ba.. test ja dlu nie.. dlm aty aq,, bek bg aq 2 duit.. bule jua tmbh2 pmblnjaan aq.. hahahaha!! tnpa mmbuang msa,, mnurun kn sgla pralatan wlaw pn dlm keadaan trauma mndgr RM100 1 org ish3x... smpai d jeti 2,, pa lg psg umpan.. baling jauh2 mna taw lg jauh umbanan lg bsr ikan leh dpt kn?? umban la aq nie kunun.. lek2 dlm keadaan yg pns2 redup.. dlm lima minit mnggu.. nada ikan.. tarek la aq nie kunun.. naah!! mnygkut!! pnya pns aq.. smpai belingkuk U uda joran aq.. last pns aq,, kaci putus ja wat baru.. tukar port pula.. k baling.. duduk2 smbil mnggu ikan mnyambr.. lek pnya lek ikan buntal limpas d bwh jeti.. snym sndiri aq.. hehehe.. tnggu lg.. nda jua dpt2.. last2 paci aq panggil.. bah,, gerak kita.. engat kn cari port sblh cna lg.. skale tgk,, ui p mna kw!!.. balik kta!!.. tkjut aq.. gila ka!! sayang nya 2!!... ah biar la.. nada ikan juga nie.. buang karen ja!! kami pn gerak!! jd skalian2 semua.. law ada niat maw memancing d karambunai 2 baik lupakan lah.. sbb langsung nada ikan yg mnyambar umpan kamu!! rugi ja RM200!! huhuhuhu... nsb smpt jua la aq p ambil2 gmbr d cna.. tmpt mmang lawa laa.. law bkemping rsa ok kowt.. tp jgn mmncing..


wlaw pn xdpt ikan,, xpa laa.. dpt gak aq tpak sulaiman nie.. hehe