Eyan Media

Jan 15, 2011

AKU MINAT KAMU

assalamualaikum

wah aku minat kamu?? haha xda sepa2 juga.. aq minat mamat-mamat nie ja pon.. bkn gay ok haha!! tp sbagai peminat no.1 la juga katakan hahaha! nak taw siapa dorg nie??


knal kan?? nie la kumpulan spider.. mustahil kamo xknal huhu

Kumpulan Spider merupakan kumpulan muzik Malaysia. Mereka membawa lagu-lagu berunsur rock yang mempunyai pengaruh ska. Spider Ditubuhkan pada tahun 1996, pada waktu itu mereka terdiri daripada 3 orang anak muda dari Johor, Tam , Tony dan Nafi. Bakat mereka diasah oleh komposer terkenal Sifu M. Nasir di bawah syarikat rakaman Luncai Emas Sdn Bhd.

Album pertama mereka diterbitkan pada tahun 1999 berjudul Ngam Ho dan berjaya memperkenalkan lagu hits "Mungkinkah terjadi". Aladin muncul pada tahun 2002 dan album ini terjual melebihi 60,000 unit menerusi lagu hit Aladin, Kekal, Kasih Latifah, Kau Saja dan Laukku Cukup Masin. Pada tahun 2004, album berjudul Nazraku yang memperkenalkan lagu hit Nazraku, Cinta Dewa Dewi dan Relaku Pujuk. Album ini telah memenangi anugerah Album Terbaik pada AIM 12, tidak cukup dengan itu spider telah berjaya memenangi Anugerah Juara Lagu 2004 menerusi lagu Relaku Pujuk. Pada tahun 2007, Spider menerbitkan album Bintang 12. Album ini telah mendapat sambutan ramai selain mendapat pujian pihak media kerana kretiviti mereka menerusi lagu hit, Mabuk, Salut, Anti Graviti dan Bila Nak Saksi. Album ini juga telah dicalonkan menerusi kategori Album Rock Terbaik di AIM 15.

aq minat sgt lagu2 dorg nie.. best n terbaik antara yg terbaik!! suara c tam 2 lg laa pergh! serak basah adui menangis dgr suara dia nie.. hahaha pa2 pn aq doakn kumpulan spider nie trs maju + d murahkan rezeki.. sebagai peminat kami terus support bah!! hahaha :D insyaallah

p/s : maklumat2 copy paste dari wiki

waalaikumsalam

2 comments:

♔ alice charlotte ♔ said...

minat kt lagu spider je..
kump nya x minat..
bole kn?? ngeh3~
^__^

Aku Eyan said...

haha bole je.. aq plak minat lagu ngan line up nye skale.. support band malaysia :D